Türkiye'nin markalaşma yolculuğunda önemli aktörleri bir araya getiren Turquality Vizyon Buluşması ve Markalaşma Konferansı, programın 20'nci yılı kapsamında TİM Dış Ticaret Kompleksi'nde düzenlendi.
TİM Başkanı Mustafa Gültepe: Net ihracat, tam 4 çeyrektir, yani bir yıldır büyümeyi eksi yönde etkiliyor. Gidişatı tersine çevirmek, üretim ve ihracatı büyümenin lokomotifi yapabilmek için rekabetçiliğimizi yeniden kazanmamız gerekiyor.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) koordinasyonunda ve OAİB ev sahipliğinde Ankara'da düzenlenen “Bölgesel İhracat Buluşmaları” programında bölgedeki ihracatçılar ile sektörel sorunlar ve çözüm önerileri üzerine değerlendirmelerde bulunuldu.
Ticaret Bakanlığının koordinasyonunda ve TİM organizasyonuyla düzenlenen Gana Genel Ticaret Heyeti kapsamında, 20'den fazla Türk firması Ganalı iş insanlarıyla 400'ü aşkın ikili iş görüşmesi gerçekleştirdi.
TİM organizasyonuyla Kuala Lumpur ve Cakarta'da düzenlenen ticaret heyeti programında Türk firmaları, iki ülkede 400'e yakın ikili iş görüşmesi gerçekleştirdi.
Rekabet Gücü Olmadan Sürdürülebilir Büyüme Mümkün Değil
Biz her dönem sürdürülebilir büyümenin temelinin üretim ve ihracat olduğunu savunduk. Ancak son bir yıldır büyüme dinamiklerinde farklı bir tabloyla karşı karşıyayız.